כתוביות בחינם לסרט אליבי (1954) Dial M for Murder

movie

אליבי "Dial M for Murder" הוא סרט מותחן קלאסי משנת 1954 בבימויו של אלפרד היצ'קוק המבוסס על מחזה באותו שם מאת פרדריק נוט. הסרט ידוע בשל עלילתו המתעתעת, הדמויות המורכבות, וסגנונו האמנותי של היצ'קוק.

סיכום התוויית נתונים:
הסיפור סובב סביב טוני ונדיצה (בגילומו של ריי מילנד), טניסאי עבר שגווה תוכנית ערמומית לרצוח את אשתו העשירה והבלתי נאמנה, מרגוט ונדיקה (בגילומה של גרייס קלי). המניע של טוני הוא לרשת את הונה המהותי. הוא מתכנן בזהירות רבה תוכנית, ומגייס חבר ותיק ללימודים, צ'ארלס סוואן (אנתוני דוסון), לבצע את הרצח.

תוכניתו של טוני כוללת סחיטת סוואן לפרוץ לדירתם בלונדון ולרצוח את מרגוט. הוא מספק לסוואן מפתח לדירה, לוח זמנים לפעילויות של מרגוט, ואליבי מורכב לעצמו בזמן הרצח. עם זאת, התוכנית לוקחת סדרה של פיתולים וסיבובים בלתי צפויים, ומובילה למשחק מותח וגורף של חתול ועכבר.

כאשר ניסיון הרצח של סוואן משתבש, מרגו מצליחה להגן על עצמה ופוגעת למוות במחבלת. מהלך זה מוביל שרשרת של אירועים שבהם טוני חייב להתאים את תוכניתו כדי לשמור על חפותו ולהימנע מלהיות מעורב ברצח. הוא מפעיל מניפולציות על הראיות, כולל הטלפון ששימש ככלי רצח, כדי להטיל ספק בגרסת האירועים של מרגוט ולהפליל אותה במותו של סוואן.

מארק האלידיי (בגילומו של רוברט קאמינגס) – סופר פשע אמריקאי, המאהב לשעבר של מרגוט, מתחיל לחשוד במעשיו של טוני ומתחיל בחקירה משלו. הוא מצטרף למפקח הראשי האברד (בגילומו של ג'ון ויליאמס) כדי לחשוף את האמת מאחורי מזימת הרצח.

נושאים:
"Dial M for Murder" עוסק בנושאים של הונאה, מניפולציה, בגידה, ואת ההשלכות של חמדנות. המתח של הסרט נובע מהמתח בין הדמויות וחוסר הודאות של הקהל לגבי מי בסופו של דבר ינצח במשחק הקטלני הזה.

הכיוון של היצ'קוק מאופיין בתשומת הלב הקפדנית שלו לפרטים וביכולתו ליצור רצפים מותחים בתוך סביבה סגורה. שיאו של הסרט, אשר מתרחש בסלון דירתה של הוונדיס, ידוע בשל האווירה התוססת שבו.

מורשת:
"Dial M for Murder" מצוין כאחת מיצירות המופת של אלפרד היצ'קוק, והוא מוצג לעיתים קרובות כדוגמה לכישוריו ביצירת מתיחות ומתח. הביצועים של גרייס קלי, כמו גם הבימוי של היצ'קוק, זכו לשבחים על ידי המבקרים. הפופולריות המתמשכת של הסרט הגבירה את מעמדו כקלאסיקה בז'אנר המתח, והוא עודנו אהוב על חובבי היצ'קוק ואוהדי קולנוע.

כתוביות בחינם לסרט אליבי (1954)

כתוביות בחינם לסרט

דילוג לתוכן